Pages

Thursday 11 July 2013

RAMADAN AL MUBARAK...............

ASSALAMUALAIKUM W.B.T................

                Setelah lame berehat..baru ade mase untuk menaip dkt blog nh.....rasa mcm baru diup kembali dari tidur yang panjang(hyperbola).....terima kasih pada semua followers yan masih kekal.hehehehhee.

      Sempena bulan mulia yang sekarang seluruh umat islam tempuhi....sudah 3 hari umat islam berpuasa rasenye belum terlambat lagy nak ucap kn selamat berpuasa dan selamat memperbanyakkn amalan sempena bulan RAMADHAN yg mulia ini. Di bulan yang mulia ini marila kita same mengambil kesempatan untutk mendekatkn kn lagy diri kita kepada ALLAH, Walaupun pada awal2 kita amsih lagy berasa berat tp bak kate org tua2 PRACTICE MAKE PERFECT.... di bulan ramadhan yang mulia nh banyak amaln yang boleh dilakukan.disini ingin saya kongsikan serba sedikit:

1.banyakkan membaca alquran. walaupuan sehelai selepas solat fardhu
2.banyakkn berzikir dan mengingati ALLAH.
3.perbanyakkan amaln bersedekah...walaupun kita tidak mempunyai duit... cukup la sekadar senyuman.hehehhe
4.sahur dan berbuka jgn lupa....sesungguhnya amaln tersebut mendapat pahala.walaupun bersahur dgn sebutir buah tamar sahaja.

     kepada mahasiswa dan mahasiswi diluar sana pada bulan yang mulia ini la mari sama2 menfaatkan waktu2 yang sangat berharga dengan menggulang kaji pelajarn.

1.selepas sahur jgn la sambung tido kembali tapi ulng kaji pelajaran lah pelajaran kerana waktu itu dianggap waktu yang fresh bg otak kita
2.amalkan la untuk tido sebelum pukul 12 tengah malm.kualiti tido sebelum 12 tengah malm adalah sangat baik berbanding waktu tido yang laen.



    sampai disini sahaja lah untuk post kali ini.harap post ini dapat membantu kita menhadapi bulan ramadan yang mulia ini. ingatan ini untuk diri saya dan juga diri kalian2 semua... moga2 segala amalan kita mendapat MARDHATILAH(keredaan ALLAH).....


No comments:

Post a Comment