Pages

Tuesday 12 March 2013

TERENGGANU

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

bersyukur ke hadrat illahi dpat lagy aku menhirup udara yang telah ALLAH kurnia kan kepada  kita semua. Marilah kita bersama-sama menikmati nikmat yang telah ALLAH berikan pada kita. (intro)

ok lah terus ke tajuk yang aku  nak cakap pasal petang nh adalah mengenai tempat kelahiran aku. TERENGGANU. siapa xkenal terengganu. xmungkin la. tp mungkin bagi baby yang bru lahi tp itu kes laen. .ok la bg sape yang xthu terengganu nh adalah salah satu negeri kat MALAYSIA. dah 2 je la. aku nak cerita kan pasal tempat kelahiran aku nh adlah kerana tahun nh kan THUN MELAWAT TERENGGANU. (TMT)






TERENGGANU nh terbahagi kepada 6 wilayah iaitu KEMAMAN,DUNGUN,KUALA TERENGGANU,HULU TERENGGANU,SETIU,BESUT,




kat terengganu ng mmg banyak tempat yang patut dilawati. contoh kat sini aku bg adlah TASIK KENYIR. banyak agy arh. contoh tempat yang boleh dilawati seperti masjid kristal,masjid terapung, keropok lekor(LOSONG), TAMAN REKREASI SEKAYU,TASIK KENYIR,PENYU,PASAR PAYANG,BATIK, n banyak agy arh













MASJID KRISTAL                                                                MASJID TERAPUNG














PASAR KEDAI PAYANG                                                        KEROPOK LEKOR


bg sesiapa yang ingin melancong ke apa ke TERRENGGANU mmg tempat yang sesuai.ok lah sampai kat sini je. bye






4 comments: