Pages

Sunday 28 July 2013

EMBUN PAGI

ASSALAMUALAIKUM w.b.t.

cuaca mendung hari ini diiringi oleh kabus(jerebu) yang  mendinginkn.ahhahhhaha.  hari nh genap 20 hari seluruh umat islam menjalani ibadah puasa yang menjadi menjadi rukun islam yang keempat. bersyukur alhamdullilah  si PENCIPTA kita masih lagy meminjamkn oxygenNYA untuk kita hirup di bumi yang sementara ini.. sedar x sedar kita sudah menghampiri penguhujung bulan puasa yang akan menamatkan masanya dalm masa terdekat ini. jika betul calculation aq nh mungkin tinggal lagy 10 hari untuk kita mengambil penghayatan di bulan yang mulia ini.






entry aq kali ini hanya la sekadar pengisian waktu pagi. kebiasaannye waktu ini mmase untuk aq beradu tapi hari ini menyebabkn kelas aq pukul 8 terpaksa la berjaga.hahah k la. straight to the point.  sekarang nh semua org sedang menghadapi satu mood yang amat ditunggu2 kn selepas tamat nye bulan ramadhan.  apekah bulaannye. mengikut kalendar islam bulan SYAWAL. ye bulan syawal.  sekali bulan ini muncul semua umat islam akn meraiknnye dengan meriah sekali, sungguhpun begitu bulan sebelumnya akn dilupakan dgn perlahan2. sudah pastinye semua umat islam sudah menyediakan prepation yang secukupnya untuk menraikan bulan syawal ini. dengan  baju raya, langsir raya, kasut raya, semua raye la ktekn mujur xde bini raye je.ahhaha

 sebelum ni ade aq pernah terdengar mengapa xbuat preperation ini sebelum ramdhan. yela mungkin bg sesetengah masyrakat fikir it just to early. but it it need to make sure kita nh merasai bulan ramdhan dengan penuh berkat. bg aq pun persediaan raya pun x perlu la semua baru.  cukup la sekadar memenuhi keperluan kita.  pabila kita meningkat dewasa maybe kita akan mengenal ape erti bulan syawal yang sebenar. aq pun masih lagi tercari-cari. semoga thun ini membawa seribu keberkatn dalm menyambut bulan tersebut.

k la. daah puas dah... time  for the class..... stay cool.


2 comments:

  1. mungkin sebab persiapan raya sebab tu dibuat dekat2 nak raya. apapun salam ramadhan al mubarak

    ReplyDelete
  2. heheh... i think like that too.it depend on a person

    ReplyDelete