Pages

Wednesday 13 February 2013

HARAPAN

Assalamualaikum wahai sahabat2...


Bersyukur kehadrat illahi dapat lagi kita meneruskan kehidupan kita sebagai khalifah ALLAH diatas muka bumi ini. petang yang indah lagi nyaman ini membuatkn aku bersemangat untuk meneruskan kn warkah aku d blog ini.

 Selamat petang aku ucapkan umtuk semua pembaca yang sudi bertandang ke blog ini. pada petang ini aku terpanggil aku untuk meneruskan coretan aku d blog ini.tiba2 aku terpikir untuk menulis mengenai harapan. semua org mempunyai harapan kn. cuma yang mebezakn antara kita adalh harapan yang kita harapkan dan usaha kita untuk memyempurnakn harapan tersebut. sebagai contoh diri aku sendiri.xpayah pergi jauh2 la.cukup la sekadar aku membicara pengalaman aku sendiri. aku mempunyai harapan sejak dari sekola lagy. sekarang aku sudah pun melangkah ke alam university.tp aku xpernah memyempurnakn harapan aku sendiri.ini kerana aku tidak berusaha dalam menyempurna kn harapan tersebut.  sekadar dengan doa dan tawakal adakah harapan tersebut akan menjadi kenyataan. tepuk dada tanya selera., 






harapan yang berada dalm diri kita ini tidak akan terlaksana dengan sendiri jika kita sendiri yang tidak berusaha untuk mengapainya.sekarang aku berasa begitu menyesal apabila harapan yang aku gendong sejak dari bangku sekolah musnah dangan berkecai. aku tidak pernah berusaha untuk mencapainye kerana aku menyangka belum tiba masanya lagy untuk aku meluahkn apa yang terbuku dalam hati aku. aku sedar akan kesilapan aku.sekarang aku hanya mampu menjadikan harapan aku itu sebagai pengajaran buat aku. apa yang aku nak highlight kan disini adalah. kita mesti mengejar harapan kita jika betul2 mahukannya. usaha yang dilakukan hendaklah berlipat kali ganda supaya hasil yang kita dapat dapat memuaskan hati kita.\





dalam mengejar harapan kita. jgn la kita lupa pada PENCIPTA kita. sesunguhnya allah menyukai hambanya yg tidak berputus asa.kita sebagai khalifah allah diatas muka bumi ini mesti sedar bahawa setiap maslah yang kita hadapai sudah pastinya mempunyai jln penyelesainya. setiap masalah yang kita hadapi dalm mengejar or menyempurnakan harapan kita seharusnya diselesaikan dengan sabar dan teratur. ALLAH sentiasa berada bersama org2 yang sabar.


penyesalan aku sekarang telah memberikan pengajaran pada aku. walaupun aku xdpat mengejar harapan aku.tp aku sentiasa thu bahawa ALLAH telah menetapkan segalanye

"KITA HANYA MAMPU MENRANCANG TAPI ALLAH YANG MENENTUKAN"

 aku ingat mengingat kan sahabat aku sekalian dan diri aku sendiri yang jgn mu dah mengalah dalam mengejar harapan kita. jika kita jatuh sekali xbermakna kita akan jatuh selama-lamanye. berani lah untuk bangkit semula dan mengatur balik strtegi dalm menyempurnakan harapan korang. apa yang mampu aku katakn disini adalah teruskan semangat juang korang untuk menakhluki harapan korang  dengan jayanye. semangat yang tinggi pasti membuahkan hasil yang memberansangkn.

KALU XDIPECAH KAN RUYUNGNYA
MANAKAN DAPAT SAGUNYA

SEKIAN SAHAJA coretan aku pada petang yang indah ini. ALHAMDULLILAH kerana aku dapat menghabiskn warkah aku pada petang ini.
semoga kita berjumpa lagy dilain hari.






No comments:

Post a Comment