Pages

Tuesday 12 February 2013

FOOD

Asslamualaikum W.B.T



    selamat petang semua.hari ini aku nak berkongsi pasal mknn.idea nh tercetus bila kawan aku menolak pemberian mknn ringan yang diberi oleh kawan aku yang satu lagi. nh just for fun.ahhah.mesti korang terpikir mcm tjuk bdk2 kn tp kan sini aku nak highlightkn pasal mknn ringan atau lebih dikenali sebagai fastfood.pada pendapat korang apekah kebaikan mknn2 tersebut. disini aku nak bagi contoh mknn2 ringan










   mesti korang dah familiar ngan semua nh kn.tipu arh kalu korang xpernah mkn salah satu nh or mknn ringan yang laen.aku mengaku yang aku pun pernah join sekali mkn maknn hnh. tp xselalu lah.bg aku mknn ringan nh banyak keburukan daripada kebaikan. salah satunya  MSG. most maknn ringan yang dijual di serata malaysia mengandungi bahan nh.,aku xde la buat kajian terperinci sangat ape yang ade kat dalam tp aku just cakap setakat yang aku thu jela.bg sape2 yang selalu mkn mknn seperti nh or yang seangkatan dengannye,kurang2 kn lah.mungkin akibat tabiat nh akn menyebabkn kesihatn korang terjejas seperti sakit buah pinggan.banyak lagy penyakit laen tp aku xbape ingat.hehe.bese la manusia kan.kadang2 lupa.ok back to main topic. ini adalah salah satu jenis mknn ringan.bnyak lagi yang lain. contoh nye


ha nh lagy satu yang sentiasa menjadi pilihan rakyat malaysia.kononnye kalu mkn kat tempat2 mcm nh "saham" akn naek. KENTUCKY FRIED CHICKEN(KFC) and MACDONALD(MCD) nh la name mknn ringan nh.bg sesiapa yang xthu la,tp musthil la kalu ade yang xthu. bg aku mknn nh amat tidak elok kerana mudah membahaya kan kesihatan.tp aku sure mcm mane dye dapat menjejas kn kesihata so aku xdapat nak ulas banyak  just to say it.ok sekarang pun product nh pun tgh dboikot oleh seluruh umat islam. aku sebagai umat islam turut sama menjalankan xtvt boikot.aku xhalang korang daripada mkn tp just aku nk cakap yang product nh banyak menyumbang kepada negara yang sedang menindas negara2 islam.adakh patut kita menyokong secara tidak langsung negara2 tersebut,korang pikir la sendiri





fuh daripada gambar diaatas memang nampak menyelerakn. aku pun terliur.hahaahah. tp korang pikir la setiap sen yang korang belanjekan untuk membeli mknn tersebut kemana duit2 itu mengalir...aku xnk cakap bnyak.korang pikir la.. disini aku nak menyeru korang untuk sama2 memboikot produk ini. ok la. mknn seperti nh pun jika dmkan selalu akan menjejas kan kesihatan korangbayangkn banyak mane kolestro or lemak2 yang terdapat dalam satu hidangan yang korang mkn. lagipun harga yang di display bknnnye harge sebenar,itu xtermasuk agy goverment tax yang dikenakn..  disini aq just nak share kn list barangan boikot





gambar nh aku dapat daripada internet. aku just nak share n nak remaind kn reader n diriaku sendiri. aku pun still lagy slow2 dalam boikot memboikot nh.hahaah
ok la setakat nh sahaja nukilan aku. nh just pendapt aku.aku harap kepada mane pihak yang terasa dgn ape yang aku tulis aku mohon seribu kemaafan..
sekian terima kasih..............




No comments:

Post a Comment